Şanlıurfa'da kurutmalık ürünlere ilgi arttı

Şanlıurfa'da pandemiden dolayı iş yapamayan esnaf, havaların soğumasıyla birlikte kurutmalık ürünlere talebin arttığını ifade etti.

12 Ekim 2020 - 16:33

Yaz aylarının sonlarına doğru temizlendikten sonra iplere dizilerek kurutulan patlıcan, biber, acur, domates gibi ürünler, kış mevsiminde de sofraları süslüyor.

Haşimiye Meydanı ve Balıklıgöl civarında bulunan çarşılarda, tezgahları süsleyen rengarek kurutmalık ürünler, gezi amacıyla Şanlıurfa'ya gelen misafirlerin ilgisini çekiyor.

Pandemiden dolayı işlerinin azaldığını ama havaların soğumasıyla birlikte işlerinin açıldığını belirten Haşimiye Meydanında yıllardır kurutmalık ürünler satan Hüseyin Demirtaş, "Kış için dolmalık biber, patlıcan, kabak, acur  ve kızartmalık biber, patlıcan ve domates satıyoruz. Urfa'da olduğumuzdan dolayı en çok dolmalık acı biber satılıyor, yanında patlıcan, kabak, acur ve kızartmalık satılıyor. Biz üretici firma değiliz. Üreticilerden bu ürünleri alıyoruz. Pandemi sürecinden dolayı ilk başlarda satışlarda biraz sıkıntı oldu. Şu an eskiye oranla biraz daha iyi ama yine de sıkıntılar var. Urfamızın bu gibi yöresel ürünlerde tanıtımının yapılması gerekir." diye konuştu.

"Satışlarımıza bir aydır hareketlilik geldi"

Yaklaşık bir aydır işlerinin hareketlendiğini ifade eden esnaf Murat Demirtaş, "Kabak, acı-tatlı biber, kapya, patlıcan, acur ve kızartmalık  çeşitler satıyoruz. Biberi Gaziantep'ten, patlıcanı ise Adana ve Aydın'dan getiriyoruz. Beğendimiz ürünleri getiriyoruz. Çürük ve bozuk olan ürünleri almıyoruz, kaliteli ve sağlam ürünler alıyoruz. Bozulmaması için ilaçlayıp torbalarda muhafaza ediyoruz. İlaçlayıp muhafaza ettiğimiz ürünler, bir yıla kadar bozulmuyor. Satışlarımıza bir aydır hareketlilik geldi." şeklinde konuştu.

Uzun süre pandemiden dolayı iş yapamadıklarını vurgulayan Demirtaş, "Corona'dan dolayı halen millet korkuyor, Urfa'ya yabancı turist gelmiyor. Çarşının hareketlenmesine bakarsak eğer ileriye yönelik satışların daha iyi olacağını düşünüyorum. Dükkanımı sabah saat 05.00'te açıp yatsı namazından sonra kapatıyorum. Hamd olsun satışlar iyidir, herhangi bir sıkıntımız yok ve durumumuzdan memnunuz. Pandemiden dolayı insanlar dışarı çıkmadı. Marketlere hucum ettiler. Biz o zaman çok sıkıntı çektik. Elhamdüllih o durumlara aştık. Marketlerde pazarlık yok, poşet parası bile alıyorlar. Bizde müşteri bir eşya alınca 3 tane de poşet alıyor. Biz sattığımız ürünlerin en iyisini alıyoruz, onlar hangisi olsa alıyorlar. Birinci kalite çayı Srilanka'dan getiriyoruz.  Aldığımız ürünleri seçme şansımız var. Peşin para ile aldığımızdan dolayı fiyatlarımız da uygundur." ifadelerini kullandı.

"Halkın sokağa çıkmaması, dışarıdan yabancı gelmemesi küçük esnafları etkiledi"

Kurutulmuş biber ve patlıcana yoğun ilginin olduğunu belirten esnaf Halil Artış, "Kışın en fazla kurutmalık, dolmalık çeşitler gidiyor. Kışın kullanılan en çok ürünlerimiz; biber, kabak, acur ve patlıcandır. Bir de çiğköfte mevsimi oluyor, kışın daha fazla satılıyor. Burada biber ve patlıcan daha çok tercih ediliyor. Ürünleri kendimiz alıp kurutuyoruz. Toptancılar gibi büyük yerlerimiz var, ürünleri oradan temin ediyoruz. Pandemi bu yıl satışlarımızı etkiledi. Halkın sokağa çıkmaması, dışarıdan yabancı gelmemesi ister istemez küçük esnafları etkiledi. Yüzde 50-60 arasında satışlar düştü. Burada halkımız zaten bu ürünleri kendi evlerinde yapıyor. Dışarıdaki insanlarımız gelip ürünleri buradan temin ediyorlar. İnşallah bu pandemiye bir çözüm bulurlar. Bugünlerde aşıyı bulurlar ve insanlar eski günlerine geri döner. Herkes huzurlu ve mutlu yaşar." dedi.

"Yabancı gelmedi mi Urfa esnafı biter"

Kış için kurutmalık ürünler sattıklarını vurgulayan Ahmet Karakurt, "Köylüler ürünleri bizlere getirir. Patlıcan, biber, kabak, acur, bamya gibi… Urfa’ya özgü dolma çeşitlerimiz var.  En çok satılan ürünlerimiz isot, biber ve domates salçasıdır. Urfa’ya genelde yabancılar gelerek bu ürünleri alır ama bu sene pandemi dolaylısıyla işler durgundur. Coronavirus'ten dolayı yabancılar gelmiyor. Esnafımız bayağı bir çöktü. Köylülerin bostanları var, yapıp esnafa dağıtıyorlar. Biz de isot ve salça yapıyoruz. Geçmiş yıllara göre satışlarımız çok düştü. Öğleye kadar siftah yapamıyoruz. Yabancılar yok diye çarşı boşalmış. Yabancı gelmedi mi Urfa esnafı biter.  Hastalıktan dolayı milletimiz, halkımız dışarıya çıkmaya korkuyor. Gelip bir saat dolaşıp kimseye temas etmeden kaçıp gidiyor. İnşallah bir an önce Allah bu hastalığı milletin başından def eder ve rahatlarız." diye konuştu. (İLKHA)

Bu haber 19976 defa okunmuştur.