Urfalılar cumartesi günü dışarı çıkmanın keyfini çıkardı

Coronavirus kısıtlamalarından dolayı uzun süredir hafta sonlarını evde geçiren Şanlıurfalılar, "kademeli normalleşme" ile birlikte cumartesi günü uygulanan sokağa çıkma kısıtlamasının kalkmasıyla Balıklıgöl'e akın etti.

05 Haziran 2021 - 18:31

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, kabine toplantısının ardından 1 Haziran tarihinden itibaren yeni normalleşe sürecine geçileceğini açıklamıştı.

Yeni normalleşme süreci ile birlikte uzun zamandır uygulanan hafta sonu kısıtlamalarında değişikliğe gidildi.
Normalleşme süreciyle birlikte cumartesi günü uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması kaldırılırken, pazar günü için uygulanan kısıtlamaların haziran ayı sonuna kadar devam edeceği açıklandı.

Uzun süredir Cumartesi günlerini evlerinde geçiren Şanlıurfalılar, cumartesi günü uygulanan sokağa çıkma kısıtlamasının kalkmasıyla birlikte soluğu Şanlıurfa'nın simgesi olan Balıklıgöl'de aldı.

Balıklıgöl'ü ziyaret eden halk, uzun zaman sonra cumartesi günü dışarı çıkmanın sevincini yaşadı.
Balıklıgöl'ü ziyaret eden Urfalılar, duygularını İLKHA ile paylaştı.

"Balıklıgöl'e gelip manevi bir hava yaşadık"

Evde kalmaktan bunaldığını, kısıtlamaların kalkmasıyla birlikte tarihi yerleri gezmeye çıktığını vurgulayan Baran Şahin, "Tarihi bir şehirde yaşıyorum. Güzel yerlere sahip olmak, insanlar için huzur verici. Burada ilahi bir huzur var. Kısıtlama kalkınca hafta sonunu kuzenlerim ve kardeşlerimle beraber keyifli bir zaman geçirmek istedik. Tarihi çarşıları gezdik, tur attık. Balıklıgöl'e gelip manevi bir hava yaşadık. Şu anda eve dönüyoruz.  Alış veriş merkezlerini ziyaret ettik. Hava serindi. Urfa Kalesi'ne çıktık. Halilürrahman'ın göle atıldığı yerde fotoğraf çektik. Balıklıgöl, bugün kalabalıktı. Burada bazı turistlerle tanışıp sohbet ettik. Kısıtlamanın olduğu hafta sonlarında evde sınava çalışıyordum. Evde uzun süre ders çalışmak ve soru çözmek bunalmıştım. Kısıtlamalar kalkınca da hemen şehrimizi ziyarete çıktık." şeklinde konuştu.

"Kısıtlamanın olduğu günlerde evde oturuyorduk"

Cumartesi kısıtlamasının kalkmasıyla birlikte Balıklıgöl'ü ziyaret için geldiğini belirten Osman Dokuz," Covid-19 salgınının başlamasından ardından dışarı çıkamıyorduk. Cumartesi günü sokağa çıkma kısıtlamasının kalkmasından dolayı Balıklıgöl'ü ziyarete geldim. İnşallah Coronavirus'ten bir an önce kurtuluruz. Kısıtlamanın olduğu günlerde evde oturuyorduk. Kurallara mecburen uyuyorduk. Hastalığa yakalanmamak için evde kaldık. Kısıtlamanın kalktığı bugün Balıklıgöl ve diğer tarihi yerleri ailemle ziyaret ettik." ifadelerini kullandı.

"Hafta sonu kısıtlamasının tamamen kalkması daha iyi olur"

Gaziantep'ten gezmek amacıyla Şanlurfa'ya geldiğini ifade eden Ünal Erbil, "Hafta sonu kısıtlamasının kalkması çok güzel oldu. Gaziantep'te ikame ediyorum ama Urfalıyım. Cumartesi günü kısıtlama olmadığından ailemle Balıklıgöl'ü ziyarete geldik. Hafta sonu kısıtlamasının tamamen kalkması daha iyi olur. Halk, hafta sonu kısıtlamasından dolayı usandı. Kısıtlama yüzünden esnaf zor durumda. Çarşıyı gezdim ve esnafların iş yapamadığını gördüm. Bir an önce inşallah Coronavirus biter. Bugün Urfa Kalesi'ni ve Balıklıgöl'ü ziyaret ettik, yemek yedik. Camilere gidip namaz kıldık. Hafta sonu hep evdeydik, bir yere çıkamıyorduk. Resmen 'kapalı cezaevi' hayatını yaşıyorduk. İnsanlar, maske takmaktan sıkıldı. İnşallah iyi günler bizleri bekliyor." dedi.

"Kısıtlamanın olduğu günlerde evde ders çalışıyordum"

Balıklıgöl'ü ziyaret ederek balıklara yem attığını belirten Musab Durmaz, "Okul olmadığından dolayı hafta içi çalışıyordum. Hafta sonu kısıtlamanın olmaması güzel olur. Cumartesi günü kısıtlama olmaması güzel oldu. Bugün balıklara yem attım, Seyir Tepesi'ne çıktım. Urfa'nın yerlisi olduğumdan dolayı burayı ziyaret etmeyi seviyorum. Turistlerin Balıklıgöl'ü ziyaret etmelerini isterim. Kısıtlamanın olduğu günlerde evde ders çalışıyordum. Yarın LGS'ye gireceğim." ifadelerini kullandı.

Halil Türkmen Şahin ise yaptığı açıklamada, "Bugün Balıklıgöl'e gelip balıkları yem attım. Şanlıurfa'yı turladım. Tarihi mekanları ziyaret ettim. Kısıtlamanın olduğu günlerde tarım işlerinde çalışıyordum." şeklinde konuştu.
Yusuf Sarı ise yaptığı açıklamada, "Balıklıgöl'e gelerek balıklara yem attım. Seyir Tepesi'ne çıktım ve çarşıyı gezdim." dedi.  (İLKHA)

Bu haber 610 defa okunmuştur.